W kampanii informacyjnej „Podróżuj bezpiecznie i życzliwie” prezentujemy tematy związane z komunikacją miejską, które mogą sprawić, że nasze codzienne przejazdy autobusami MPK Nowy Sącz będą przyjemniejsze i bardziej komfortowe. Wiele zależy od każdego z nas, bo razem możemy zrobić więcej dla naszego wspólnego dobra.
Czy zdarzyło Ci się, że ktoś na przystanku albo już w autobusie bardzo głośno rozmawiał przez telefon lub w podobny sposób słuchał muzyki? To się zdarza, jednak nie zawsze wynika z celowego działania. Czasem nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że przeszkadzamy innym. Dlatego, jeśli spotka nas taka sytuacja spróbujmy grzecznie zwrócić uwagę. W większości przypadków spokojna rozmowa z innym pasażerem pomaga i obie strony mogą dalej kontynuować podróż bez niepotrzebnych nieporozumień.
Oczywiście zdarza się i tak, że dochodzi do poważniejszego sporu. Dlatego bądźmy empatyczni i w sytuacjach zakłócania podróży komunikacją miejską przez inną osobę, okażmy solidarność z pasażerem, który zwraca uwagę. W ten sposób pokazujemy, że dane zachowanie nie jest akceptowane także przez pozostałych pasażerów. A jeśli sytuacja tego wymaga, nie wahajmy się poprosić o pomoc i wsparcie kierowcy, który na pewno na najbliższym przystanku pomoże rozwiązać trudną sytuację.
Pamiętajmy, że komunikacja miejska to przestrzeń dla każdego, a ponieważ jesteśmy różni możemy mieć różne oczekiwania. Ważne, żeby zawsze starać się zachowywać kulturalnie i ze zrozumieniem dla innych współpasażerów.
Więcej tematów w ramach cyklu „Podróżuj bezpiecznie i życzliwie” można znaleźć na dedykowanej podstronie pod adresem:
Jak zawsze, wszystkim pasażerom MPK Nowy Sącz życzymy dobrych, spokojnych i bezpiecznych podróży.