19.06.2012r.

Zamontowano tablice Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.

  

Zastosowanie nowoczesnych źródeł światła led powoduje, że wyświetlane informacje są wyraźne nawet w słoneczne dni. Korzystając z danych o pozycji pojazdu dostarczonych z GPS-ów zamontowanych w autobusach, system prezentuje realny czas przyjazdu autobusu na przystanek. Tablice posiadają również system głośnomówiący, który jest bardzo  przydatny dla osób niewidomych lub niedowidzących.

12.01.2012r.

Podpisanie umowy z Peek – wykonawcą systemu preferencji dla autobusów (tzw. SPDAM). Projekt obejmuje m.in. pomiary ruchu, projekty i programy ruchowe, system preferencji dla autobusów, modernizacje sygnalizacji świetlnych (wymiana sterowników ruchu, system detekcji pojazdów, maszty, sygnalizatory), konfiguracja serwera centralnego wraz z aplikacją monitoringu skrzyżowań oraz zapewnienie łączności opartej o prywatny VPN. Dzięki zastosowaniu systemu preferencji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach dla pojazdów komunikacji miejskiej, autobusy będą miały możliwość bardziej płynnie poruszać się w centrum miasta, co wpłynie na punktualność kursowania.

 

18.10.2011r.

Firma GMV zaprezentowała koncepcję funkcjonalną Inteligentnych Systemów Transportowych, która zostanie wdrożona w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym. Firma GMV na rynku światowym obecna jest od prawie 30 lat, w Polsce działa już trzeci rok.

  

Pierwszym z IST jest System Zarządzania Flotą, który służy do tworzenia rozkładów jazdy i wszystkich związanych z tym zagadnień, rozliczania pracy kierowców oraz zarządzania flotą, czyli stanowisko dyspozytorskie. Każdy autobus będzie miał zainstalowany GPS. Dzięki transferowi danych poprzez GPS możliwe będzie prowadzenie monitoringu online. W ramach Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej zostanie zainstalowanych w pobliżu przystanków sześć tablic, na których będą wyświetlane informacje o nr linii, kierunku i czasie przyjazdu autobusu. Na stronie internetowej pojawi się możliwość ustawienia wirtualnego przystanku, który umożliwi sprawdzenie realnego czasu odjazdu autobusów z wybranego przystanku. Informacja taka będzie również dostępna za pośrednictwem sms-a. Dodatkowo wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w głosową zapowiedź przystanków. Ostatnim z IST jest Systemem Biletu Elektronicznego, który będzie nośnikiem biletów jednorazowych, okresowych oraz bezpłatnych. E-bilet będzie miał format tradycyjnej karty bankomatowej. Na awersie karty znajdzie się zdjęcie, imię i nazwisko użytkownika oraz numer klienta. Karta wyposażona jest w elektroniczny układ pamięciowy, na którym zapisywane będą dane użytkownika karty, jego uprawnienia do ulg oraz środki pieniężne. Karta Miejska jest kartą zbliżeniową (bezstykową) co oznacza, że aby z niej skorzystać (kupić bilet, sprawdzić ważność biletu, doładować środki) wystarczy ją zbliżyć do odpowiedniego urządzenia, które ją odczyta (automat biletowy, terminal  w punkcie sprzedaży biletów).

 

Najczęściej czytane

Nowosądecka Karta Rodzinna

Nowosądecka Karta Seniora

Stowarzyszenia